Coca-Cola myy Dobry Cola -juomaa Venäjällä, paikallisesta yksiköstä tulee Multon Partners | Interfax
26. elokuuta 2022 klo 19.45
MOSKOVA. 26. elokuuta (Interfax) - Coca-Cola HBC tulee myymään juomaa Venäjällä Dobry Cola -brändillä, kun taas yhtiön Venäjän divisioona on nimetty uudelleen Multon Partners LLC:ksi. Sen on kuitenkin kilpailtava venäläisten tuottajien kanssa, jotka globaalin jättiläisen lähdön myötä ovat alkaneet pullottaa omia "kolajuomiaan".
#Brändi #CocaCola #Cola #Yritys #Tieto #Kuluttaja #tavarat #Ruoka #Venäjä
"Saimme Coca-Colalta ilmoituksen, että juoman nimi on nyt Dobry Cola, entinen Coca-Cola. Yritämme myydä sen", Teremok-pikaruokaketjun perustaja Mihail Gontšarov sanoi. tiedotustilaisuus perjantaina.
Hän ehdotti, että "tämän colan myynti" perustuisi Coca-Colan omistaman Multon-yhtiön valmistamien Dobry-tuotemerkin mehujen näkyvyyteen.
Mehubrändi on nyt käytössä myös yhtiön Venäjän-divisioonan nimessä. Unified State Register of Legal Entities -rekisterin mukaan Coca-Cola HBC Eurasia on nimetty uudelleen Multon Partnersiksi.
Interfax ei ole vielä saanut yhtiöltä kommentteja.
Coca-Cola HBC:n (The Coca-Cola Companyn pullottaja) toimitusjohtaja Zoran Bogdanovic sanoi elokuun alussa julkaistussa lausunnossa yhtiön työntekijöille, että yritys on tekemässä merkittäviä muutoksia Venäjän toimintoihinsa vastauksena meneillään olevaan geopoliittiseen kriisiin. "Tiiviissä yhteistyössä Coca-Cola Companyn kanssa olemme lopettaneet kaiken yhtiön tuotemerkkien tuotannon ja myynnin Venäjällä. Coca-Cola Companyn brändejä tai tuotteita ei ole tarkoitus ottaa uudelleen käyttöön missään muodossa", hän kirjoitti.
Jako Venäjällä tulee olemaan nyt paljon pienempi. Multon Partners keskittyy olemassa olevien paikallisten tuotemerkkien "Dobry", "Rich" ja "My Family" tuotantoon ja myyntiin, kun taas raaka-aineet ostetaan kotimaan markkinoilta. Asiaa hoidetaan paikallisesti, tiedotteessa kerrotaan.
Kuten kerrottiin, Coca-Cola HBC lopetti 8. maaliskuuta Coca-Cola Co.:n tuotemerkeillä tuotettujen juomien tiivisteiden tilaukset ja työskentelee sen kanssa toteuttaakseen strategiaansa liiketoiminnan lopettamiseksi Venäjän markkinoilla. Lisäksi Coca-Cola HBC on keskeyttänyt investoinnit Venäjälle. 11. elokuuta se aloitti Moulton-mehun tuottajan konsolidoinnin, jonka se omisti aiemmin yhdessä Coca-Colan kanssa.
Coca-Cola HBC omistaa 10 virvoitusjuoma- ja mehutehdasta Venäjällä. Vuonna 2021 Coca-Cola HBC kasvatti myyntiään Venäjällä 18,3 % 373,3 miljoonaan laatikkoon (yksi laatikko sisältää noin 5,7 litraa, mikä tarkoittaa, että myynti Venäjällä oli noin 2,1 miljardia litraa).
Samaan aikaan Goncharov sanoi, että Coca-Colan lähdön jälkeen "kolapohjaisia juomia" alkoi ilmestyä markkinoille. "Ravintoloilla ei ole edes mahdollisuutta näyttää koko valikoimaa. Valmistajat kilpailevat nyt kovasti keskenään", hän sanoi. Hän ei kuitenkaan sulkenut pois sitä, että Teremok julkaisee myös oman colan. "Pohdimme myös, olisiko meille kannattavaa kehittää colapohjaista Teremok-juomaa, vaikka perinteiset juomat - kvass ja mors - myyvät hyvin. Mutta ehkä lanseeraamme myös oman colan", Goncharov sanoi.
Kuten todettiin, Ochakovon olut- ja virvoitusjuomatehdas ilmoitti äskettäin, että se on lisännyt CoolCola-, Fancy- ja Street-brändeillä virvoitusjuomien pullotusta korvatakseen markkinoilta poistuneiden merkkien määrää.
https://interfax.com/newsroom/top-stories/82596/
MOSKOVA. 26. elokuuta (Interfax) - Coca-Cola HBC tulee myymään juomaa Venäjällä Dobry Cola -brändillä, kun taas yhtiön Venäjän divisioona on nimetty uudelleen Multon Partners LLC:ksi. Sen on kuitenkin kilpailtava venäläisten tuottajien kanssa, jotka globaalin jättiläisen lähdön myötä ovat alkaneet pullottaa omia "kolajuomiaan".
#Brändi #CocaCola #Cola #Yritys #Tieto #Kuluttaja #tavarat #Ruoka #Venäjä
"Saimme Coca-Colalta ilmoituksen, että juoman nimi on nyt Dobry Cola, entinen Coca-Cola. Yritämme myydä sen", Teremok-pikaruokaketjun perustaja Mihail Gontšarov sanoi. tiedotustilaisuus perjantaina.
Hän ehdotti, että "tämän colan myynti" perustuisi Coca-Colan omistaman Multon-yhtiön valmistamien Dobry-tuotemerkin mehujen näkyvyyteen.
Mehubrändi on nyt käytössä myös yhtiön Venäjän-divisioonan nimessä. Unified State Register of Legal Entities -rekisterin mukaan Coca-Cola HBC Eurasia on nimetty uudelleen Multon Partnersiksi.
Interfax ei ole vielä saanut yhtiöltä kommentteja.
Coca-Cola HBC:n (The Coca-Cola Companyn pullottaja) toimitusjohtaja Zoran Bogdanovic sanoi elokuun alussa julkaistussa lausunnossa yhtiön työntekijöille, että yritys on tekemässä merkittäviä muutoksia Venäjän toimintoihinsa vastauksena meneillään olevaan geopoliittiseen kriisiin. "Tiiviissä yhteistyössä Coca-Cola Companyn kanssa olemme lopettaneet kaiken yhtiön tuotemerkkien tuotannon ja myynnin Venäjällä. Coca-Cola Companyn brändejä tai tuotteita ei ole tarkoitus ottaa uudelleen käyttöön missään muodossa", hän kirjoitti.
Jako Venäjällä tulee olemaan nyt paljon pienempi. Multon Partners keskittyy olemassa olevien paikallisten tuotemerkkien "Dobry", "Rich" ja "My Family" tuotantoon ja myyntiin, kun taas raaka-aineet ostetaan kotimaan markkinoilta. Asiaa hoidetaan paikallisesti, tiedotteessa kerrotaan.
Kuten kerrottiin, Coca-Cola HBC lopetti 8. maaliskuuta Coca-Cola Co.:n tuotemerkeillä tuotettujen juomien tiivisteiden tilaukset ja työskentelee sen kanssa toteuttaakseen strategiaansa liiketoiminnan lopettamiseksi Venäjän markkinoilla. Lisäksi Coca-Cola HBC on keskeyttänyt investoinnit Venäjälle. 11. elokuuta se aloitti Moulton-mehun tuottajan konsolidoinnin, jonka se omisti aiemmin yhdessä Coca-Colan kanssa.
Coca-Cola HBC omistaa 10 virvoitusjuoma- ja mehutehdasta Venäjällä. Vuonna 2021 Coca-Cola HBC kasvatti myyntiään Venäjällä 18,3 % 373,3 miljoonaan laatikkoon (yksi laatikko sisältää noin 5,7 litraa, mikä tarkoittaa, että myynti Venäjällä oli noin 2,1 miljardia litraa).
Samaan aikaan Goncharov sanoi, että Coca-Colan lähdön jälkeen "kolapohjaisia juomia" alkoi ilmestyä markkinoille. "Ravintoloilla ei ole edes mahdollisuutta näyttää koko valikoimaa. Valmistajat kilpailevat nyt kovasti keskenään", hän sanoi. Hän ei kuitenkaan sulkenut pois sitä, että Teremok julkaisee myös oman colan. "Pohdimme myös, olisiko meille kannattavaa kehittää colapohjaista Teremok-juomaa, vaikka perinteiset juomat - kvass ja mors - myyvät hyvin. Mutta ehkä lanseeraamme myös oman colan", Goncharov sanoi.
Kuten todettiin, Ochakovon olut- ja virvoitusjuomatehdas ilmoitti äskettäin, että se on lisännyt CoolCola-, Fancy- ja Street-brändeillä virvoitusjuomien pullotusta korvatakseen markkinoilta poistuneiden merkkien määrää.
https://interfax.com/newsroom/top-stories/82596/
Kommentit
Lähetä kommentti