Peking, 2. helmikuuta (Xinhua) - Kiinan maaseudun toimitus- ja markkinointiosuuskuntien myynti kasvoi 14,2 prosenttia edellisvuodesta 5,3 biljoonaan juaniin (noin 818,7 miljardia Yhdysvaltain dollaria) vuonna 2020, tuoreimmat tiedot osoittivat.
Näiden osuuskuntien voitto oli 51,79 miljardia juania, mikä on 11 prosenttia enemmän kuin vuotta aiemmin, Näin All China Supply and Marketing Cooperative Federationin tietojen mukaan.
Osuuskunnat valtakunnallisesti ostivat maataloustuotteita köyhiltä alueilta viime vuonna 272,6 miljardia juania, mikä on 14,1 prosenttia enemmän kuin vuosi sitten. Heidän maataloustuotteidensa myynti kasvoi 19,5 prosenttia edellisvuodesta 2,2 biljoonaan juaniin.
Nämä osuuskunnat käynnistivät 3152 köyhyyden lieventämishanketta vuonna 2020, mikä nosti köyhyydestä 1,13 miljoonaa ihmistä.
Kiinan toimitus- ja markkinointiosuuskuntien verkosto toimii keskeisenä alustana maataloustuotteiden jakelulle maan maaseudulla.
Xinhua
http://www.xinhuanet.com/english/2021-02/02/c_139715997.htm
Kommentit
Lähetä kommentti